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최종편집2024-04-25 19:18 (목) 기사제보 구독신청
Prioritize Choices(우선 순위를 정하라)
Prioritize Choices(우선 순위를 정하라)
  • 임채곤 바이탈경영교육원 대표
  • 승인 2017.05.04 15:24
  • 댓글 0
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SPECIAL REPORT, Harvard ManageMentor

Prioritizing your actions is an important aspect of strategic thinking. Build your skills for assessing the trade-offs involved in different potential courses of action?and selecting the most appropriate one for your organization.


우선 순위를 정하라

 

우선순위를 결정하는 것은 전략적 사고를 하는데 있어서 중요한 요소다. 선택 가능한 몇 가지 안들에 대해 트레이드 오프를 평가해 조직에 가장 적합한 안을 선택하는 역량을 길러야 한다.

1. Consider trade-offs

Most decisions you make involve a trade-off?that is, accepting that there likely will be costs associated with the expected benefits of a proposed course of action. Applying your strategic thinking skills means assessing and selecting the most appropriate trade-offs in any given situation. When you make trade-offs, you clarify what you will strive to accomplish?as well as what you won’t seek to attain.

1. 이해득실을 따져보라

우리가 하는 대부분의 결정은 각각 이해득실이 있게 마련이다. 어떤 안을 실행해 얻게 될 이익에는 그와 관련한 대가를 지불해야 한다는 걸 받아들여야 한다는 것이다.

전략적 사고 능력을 적용한다는 말은 어떤 주어진 상황에서 감수할 가장 적절한 대가가 무엇인지 평가하고, 가장 적합한 트레이드 오프를 선택하는 것이다. 우리가 트레이드 오프를 할 때는 반드시 취할 것은 무엇이고, 마찬가지로 포기할 것은 무엇인가를 명확히 하는 것이다.

Your budget for a major initiative has enough funding to cover three of the four deliverables you’d like to see the initiative provide. After talking with others in your organization, you decide which deliverable to omit. 

어떤 중요 정책 집행을 위한 예산이 그 정책이 제공해야 할 4가지 결과물 중에서 3 가지 밖에 안 될 경우에는 회사의 다른 사람들과 의견을 나눈 후, 어떤 결과물을 뺄 것인지 결정해야 한다.
 

2. Assess pros and cons

Whenever you consider a potential course of action?a new strategy for your group, a new product feature, an initiative to improve a business process?ask yourself what advantages and disadvantages might be associated with that choice.

2. 장·단점을 평가하라

조직의 새 전략 결정, 신상품의 특성 결정, 업무 프로세스 개선안 결정 등 어떤 결정을 하려고 할 때는 그 선택을 했을 때 어떤 유리한 점과 불리한 점이 있는가를 자문해 보라.

Suppose you’re considering developing the next generation of an existing product?a version that would include many innovative features.

기존 상품에 여러 가지 혁신적 특성을 추가한 차세대 제품 개발을 고려하고 있다고 가정해 보자.
 

Weigh the pros and cons of your idea in light of your organization’s and unit’s strategic goals. Do these goals emphasize reducing costs? Improving brand awareness? Simplifying product development processes? Your answers can help guide decisions about whether to proceed with the new product version, and if so, which new features are critical to include. By assessing pros and cons, you help your group to focus on the best courses of action?and to develop or maintain strategies for ensuring success.

자기 아이디어에 대한 장·단점을 회사와 부서의 전략적 목표에 비춰 깊이 생각해 보자. 회사와 부서의 목표는 경비를 줄이는 것을 강조하고 있는가? 브랜드 인지도를 높이는 것을 강조하고 있는가? 제품 개발 과정을 단순화하는 것을 강조하고 있는가? 그에 대한 대답은 신제품 개발을 추진할 것인지, 그리고 신제품을 개발하기로 한다면, 어떤 새로운 특성들이 반드시 추가되어야 하는지를 결정하는 데 지침이 될 수 있을 것이다. 장· 단점을 파악함으로써, 자신의 팀이 최적안의 실행에 집중하고, 또 성공을 보증해 줄 전략을 개발하거나 준수하는 데 도움을 주게 된다.
Your group is evaluating the possibility of creating tiered versions of a product?high-end, mid-market, and low-end. You’ve made a strong argument against introducing a low-end product: “It’ll hurt our brand image and cut into our profits.” Because no one can think of advantages that offset these possible disadvantages, your team decides to eliminate the low-end version from its list of possible projects under discussion, while continuing to consider the high-end and mid-market versions.

예를 들어 어떤 상품을 고급품, 중간 상품, 저가품 등 여러 가지 등급으로 만들어도 되겠는지를 조직에서 검토할 때 자신은 다음 논리를 펴면서 저가품을 생산하는 걸 강하게 반대했다.

“저가품을 만들면 우리 브랜드 이미지가 실추될 것이고, 이윤을 깎아먹을 것입니다.” 이 예상되는 불이익을 상쇄할 만한 이점을 아무도 생각해 내지 못했으므로, 조직에서는 고가품과 중간 제품 생산에 관한 고려는 계속하는 한편, 저가품 생산 계획에 관한 논의는 중단하기로 결정할 수 있을 것이다.
 
3. Balance short- and long-term outcomes
In considering a course of action, think through the potential immediate and long-term impacts. The actions you take today should support your organization’s priorities for the future. By sharpening your awareness of the possible short- and long-term consequences of your choices, you can make smarter decisions.

 3. 장·단기 균형을 맞춰라

어떤 실행안을 고려할 때, 단기적인 영향과 장기적인 영향을 함께 생각하자. 자신이 오늘 취한 행동이 회사의 미래를 위한 주안점에 도움이 돼야 한다. 자신의 선택이 가져올 단기적, 장기적 결과를 더욱 잘 인식할수록, 우리는 더 현명한 결정을 내릴 수 있다.

In certain circumstances, you may need to prioritize short-term results at the expense of long-term outcomes. But before doing so, look for solutions that serve both current and future organizational needs, rather than one or the other.

어떤 상황에서는 장기적 결과를 희생하고, 단기 결과에 초점을 맞춰야만 될 수도 있다. 그러나 그런 결정을 하기 전에, 둘 중 하나를 선택하는 대신 회사의 현재와 미래 필요를 둘 다 충족시킬 해법을 찾도록 하라.

You’re wondering whether to offer promotional discounts on a product line that has experienced declining sales. You realize that this move could increase sales revenue during the promotional period. But it could also hurt sales over the long run because customers might wait to buy more of your products until you provide another discount. However, if boosting sales immediately is a high priority in your organization, you may decide to trade off future revenue for a short-term increase in sales.

예를 들어 최근 판매가 감소하고 있는 어느 제품에 대해 판촉용 할인을 시행할 지를 고심하고 있다. 자신은 이 실행으로 판촉기간 중의 판매실적이 오를 거라고 생각한다. 그러나 고객들이 다음 할인행사 때까지 추가 제품 구입을 미루게 돼 장기적으로는 판매에 손해를 끼칠 수도 있다. 그러나 당장 판매를 촉진하는 것이 회사의 주안점이라면, 단기적 판매 증진을 위해 장기 매출은 희생하기로 결정할 수도 있다.
 
4. Balance unit and organization needs

Some decisions involve trade-offs between your department or group and the larger organization. Suppose you lead a sales group whose representatives have won numerous new accounts by promising customers early delivery dates on a new product. That’s great for your group.

4. 부서와 회사 요구에 균형을 맞춰라

어떤 결정들은 자기 부서와 회사 사이에 어느 한쪽을 선택해야 되는 경우도 있다. 어느 영업팀 리더를 맡고 있다고 가정할 때, 영업사원들이 신제품에 대한 조기 배송을 고객들에게 약속해 많은 주문을 새로 받았다고 하자. 그건 영업팀에게는 신나는 일일 것이다. 

However, it puts a burden on the product development, manufacturing, order processing, and customer service departments?all of whom must accelerate their processes in order to meet the promises the sales reps have made. 

그러나 제품 개발, 생산, 주문 처리, 고객 서비스를 담당하는 팀들에게는 그것은 부담을 주게 될 것이다. 영업사원들이 했던 약속을 지키기 위해서는 다른 팀들은 모두 업무 진행에 가속도를 내야만 될 것이다.

This situation may lead to several possible outcomes:
●  Your group’s actions may have a negative impact on other groups. For example, forcing product development to release a product early may jeopardize the quality of the product. This, in turn, might affect the product development’s unit strategy of trying to raise the quality standard of all products.
●  Your group's actions could thus eventually hurt relationships with other groups, as well as with longstanding, existing customers.

이런 상황이 되면, 여러 가지 결과를 초래할 수 있다.

●  자기 팀의 행동이 다른 팀들에 부정적 영향을 줄 수 있다. 예컨대 제품 개발팀에 제품 개발을 서두르라고 강요해서 제품의 품질을 떨어뜨릴 수 있다. 그렇게 되면, 모든 제품들의 품질 향상을 도모한다는 개발팀의 팀 전략에도 지장을 줄 수 있다.

●  마침내 자기 팀의 행동이 다른 팀들과의 관계를 해칠 수 있으며, 또한 오랜 단골인 기존 고객들과도 그렇게 될 수 있다.

In this case, you might need to consider whether to forgo some new sales in return for smoother operation of the rest of your company’s functions?so your organization can serve all its customers, not just the newest ones.

이 경우 다른 팀들이 원활하게 운영돼 회사가 신규 고객들만이 아니라 모든 고객들을 위할 수 있도록, 얼마간의 신규 판매를 포기하는 걸 고려해 봐야 할 것이다.

 
Gauge your support
While weighing alternative courses of action, think about who will support a particular idea and who will oppose it. Ask whose support you can live without, and whose backing and buy-in you absolutely need. This information may influence which option you decide to pursue.

자신의 지원군을 파악하라

여러 가지 실행 방안을 평가할 때 누가 찬성할 것이며, 누가 반대할 것인지 생각해 보라. 누구의 지지는 받지 않아도 되며, 누구의 지지는 절대적으로 필요한지 자문해 보자. 이 정보가 어떤 선택을 할 지 결정하는 데 영향을 미칠 수 있다.

5. Decide on high-priority actions
Once you’ve carefully thought through your options, you have likely narrowed them down to a short list of viable alternatives. Now ask yourself, “Which of these are the most critical, that is, which will generate the most important results for my group and organization? Which are less critical, that is, which don't have as much bearing on my group’s or organization’s high-priority goals?

5. 최우선적인 실행안을 결정하라

일단 자신이 선택할 수 있는 방안들을 면밀히 검토한 후에는, 실행 가능한 몇 가지 방안들로 그 범위를 좁혔을 것이다. 그 다음 스스로에게 물어 보자 “이 방안들 중 어떤 것들이 가장 중요한 방안인가? 즉, 어떤 방안이 자기 팀과 회사에 가장 탁월한 결과를 창출할 것인가? 어떤 방안이 별로 맞지 않는가? 자기 팀이나 회사의 우선순위 목표에 덜 일치하는 것들은 어떤 방안인가?”

Remember that some actions may be urgent, but not important in the big scheme of things. For instance, a report may be due by the end of the day (urgent), but completing it on time may contribute little or nothing to your group’s high-level goals (not important). If you put too much emphasis on completing urgent but not important tasks, you risk neglecting more strategically valuable actions.

어떤 방안은 긴급하기는 하지만, 큰 그림을 놓고 봤을 때 중요치 않을 수 있다는 것을 명심하라. 예를 들어, 보고서 제출 기한이 당일까지다(긴급함). 그러나 제때 그것은 작성하는 것이 회사의 핵심 목표에 기여하는 바가 적거나 거의 없을 수도 있다(중요치 않음). 긴급하기는 하지만 중요하지는 않은 일에 너무 몰두하면, 보다 전략적으로 가치 있는 일에 소홀할 위험이 있다.

By identifying high-priority actions, you can more easily figure out how to best use your time and which tasks to focus on in what sequence. You can divide your workload into parts and determine which parts should be done today, tomorrow, next week, and next month. You can also more readily identify which less strategically important actions can be delegated to members of your team?or even be left undone.

최우선적으로 해야 할 일들을 알아냄으로써, 자기 시간을 가장 잘 활용할 방법을 보다 더 쉽게 찾을 수 있을 것이며, 연속적인 사건들 가운데 무엇에 집중해야 할지를 더 잘 파악할 수 있다.

자신의 업무 중에 무엇은 오늘 처리하고, 무엇은 내일, 다음 주, 다음 달에 처리할 지 나눌 수 있다. 또한 팀원들에게 위임하거나 아니면 생략할 수도 있는, 전략적으로 덜 중요한 일들이 무엇인지도 쉽게 파악할 수 있게 된다.

이 내용은 하버드 경영대학원 기업교육 부문 한국 측 파트너인 바이탈경영교육원에서 제공하는 것으로, Harvard ManageMentor 44개 과목 중 하나인 ‘전략적 사고(Strategic Thinking)’ 과목의 일부 내용입니다.

실제 온라인 과정에서는 상세한 내용과 아울러 이해도 테스트, 현업 적용도구, 적용사례 동영상, 적용연습 등이 있어서 현업에 쉽게 적용할 수 있도록 지원하고 있습니다. 홈페이지(www.vital.co.kr)를 방문하시면, 자세한 내용을 보실 수 있습니다. 

 

인사이트코리아, INSIGHTKOREA

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